A young girl’s gift for communicating with animals gives her guardians the idea of offering consultations with her as an animal medium in order to earn a living. The roles are clearly delineated: the woman, Myriam, interprets the messages that the girl, Anika, receives while Myriam’s partner Roger negotiates the price for each transaction. On the dusty roads of the Argentinian countryside, the supernatural is not greatly valued and the opportunistic adults take whatever little money they can get. But one thing is certain: whether magic or fraud, Anika’s commitment in the sessions with domestic and wild animals is real. The unusual trio journeys to Anika’s mother who is institutionalised in a psychiatric hospital and, like all the women in her family, appears to possess the same gift. As their trip unfolds, it becomes clear that little Anika is the one providing comfort to the adults. An emotional road movie in which maturity means realising that innocence is a treasure to be protected.
Born in San Cristóbal, Argentina in 1984. His films have screened at festivals around the world including Cannes, Venice, London and Busan. In addition to directing his own projects, he works as a screenwriter, producer, cinematographer and editor including on the film Una escuela en Cerro Hueso which was presented in the 2021 Generation section of the Berlinale and received a Special Mention from both the Children’s and International Juries.