She seems friendly here - in the film the actor portrays the violent antagonist.
The filmmaker has collaborated with Bruno Forzani since 2000. After writing and directing several self-produced shorts, they made their debut feature film Amer in 2009. They followed it in 2012 with L’étrange couleur des larmes de ton corps as well as their contribution to the American anthology film The ABCs of Death. In 2017, they shot Laissez bronzer les cadavres, adapted from the eponymous book by Jean-Patrick Manchette and Jean-Pierre Bastid.
He has collaborated with Hélène Cattet since 2000. Reflet dans un diamant mort is the fourth feature film they have made together.