The director is a graduate of the Tisch School of the Arts and lives in New York City, USA. He is the co-writer and director of The Ticket which screened in competition at the Tribeca Film Festival and of Never Too Late which premiered in Edinburgh and won the Regard d’or at the Festival International de Films de Fribourg. He is currently working with Joe Wright to develop the series Empty Mansions for HBO and with James Schamus on the legal thriller 24 Hours in June.