Born in Mexico City in 1979, his films have helped bring international attention to Mexican cinema. His film Memory premiered in the 2023 competition at Venice, a festival which had previously presented his films Sundown and New Order, with the latter winning the Silver Lion Grand Jury Prize. April’s Daughter screened in “Un Certain Regard” at the 2017 Cannes Film Festival and won the Special Jury Prize while After Lucia won the Prix Un Certain Regard in 2012. He also works as a producer and has produced films including the Golden Lion-winning Desde Allá, directed by Lorenzo Vigas, and Heroico, directed by David Zonana, which screened in Panorama in 2023.