The director first studied psychology at Freie Universität Berlin before, in 2019, taking up a master’s degree in film directing at the University of Theatre and Film Arts in Budapest. He withdrew from the university in his second year in protest at the undemocratic restructuring taking place there but was able to complete his degree thanks to the Emergency Exit Programme of the FreeSZFE association at the Vienna Film Academy. He has worked closely with Béla Tarr for whom he was an assistant. He is currently developing his debut feature film.