In this impressive debut film, Nele Mueller-Stöfen serves up a seductively casual and quite biting blend of genres and whets her audience’s appetite for more.
The actor and director was born in Hamburg, Germany in 1967. After graduating from the University of Music and Performing Arts in Graz, Austria, she worked as an actor at theatres including the Kampnagel in Hamburg and in films such as The Sex Thief by Christian Petzold and All My Loving by Edward Berger which screened in the 2019 Panorama. In 2012, she began writing screenplays including for Jack, co-written with Edward Berger, which was selected for the 2014 Berlinale Competition. Her debut short film as a director, Am Strand, won several awards.