The screenwriter and director was born in São Paulo, Brazil in 1964. She has written several series for Brazilian television and has collaborated on the screenplays for a number of feature films including Cao Hamburger’s The Year My Parents Went on Vacation which screened in the Berlinale Competition in 2007. As a director, she has made eight feature films to date of which The Second Mother won the 2015 Panorama Audience Award. Her work most recently featured at the Berlinale in 2016 with Don’t Call Me Son.