Nathalie Borgers was born in 1964 in Brussels. Initially, she worked as a journalist for Belgian television (RTBF). She moved to San Francisco in 1987, where she studied radio, film and television, receiving the student award for “Documentary Writing”. She completed her M.A. in 1990. She made several short documentaries with Atriom Productions as director and producer. She worked as an independent filmmaker in Paris from 1991. Since 2011, she has lived in Vienna. She has been teaching the “Concevoir un projet documentaire” (Drafting A Documentary Project) workshop at the Paris film school La Fémis since 2020.