Born in Istanbul, Turkey in 1947. His first film Fıratın Cinleri (1978) won numerous prizes. At the personal invitation by the then-mayor of Berlin, Korhan Yurtsever shot Kara Kafa in Berlin, the Ruhr region and Turkey. After the film was banned, he lived in Germany for several years before returning to Turkey, where he continues to work as a director.