The screenwriter and director also works as an actor and has appeared in films by directors including Julian Schnabel, Ang Lee, Bob Marshall and Dario Argento. He made his directing debut with Escobar: Paradise Lost in 2014. L’ultima notte di Amore is his first Italian-language feature film as a director.