Switching narrative directions as well as languages, Mangosteen weaves a meandering path through factory floors and orchards. The film was shot on outdated Digital8 video cameras and follows no clear narrative logic. It is a film as much about storytelling as it is about its protagonist’s erratic and surprising idiosyncrasies.