Born in Mogadishu, Somalia, he discovered his passion for cinema while attending a school of arts in his home country. Since 2009, he has lived in Austria. He is currently studying visual communication and filmmaking and has made short films which have screened and won awards at international film festivals. He also works as a feature film scriptwriter, winning the 2021 Thomas Pluch Screenwriting Prize for his script for Life on the Horn.