The second-biggest nuclear accident in the world happened in Goiânia, capital of Goiás, Brazil. In September 1987, two scrap collectors looking through an abandoned clinic (Goiânia Radiotherapy Institute) found an old radiotherapy device. Moved by curiosity with the machine, they took it to a junkyard, where they disassembled it and extracted a capsule containing a blue powder that glowed in the dark. From that night onwards, the radiation spread unseen throughout the city, contaminating more than a hundred people, leaving deep marks and traumas. From a collage of contaminated images, radioactive ghosts emerge, embedded in the history of that place.