It’s Friday night and just like every other week, best friends Rönkkö and Mimmi are busy beating back the darkness of the Finnish winter with an irrepressible lust for life and love. With her quirky wit, Rönkkö stands out at every party and has no trouble getting the boys’ attention – yet how do you turn desire into fulfilment? When Mimmi loses her temper, you might find yourself on the wrong end of her hockey stick. But when she falls in love with the graceful figure skater Emma, everything suddenly seems bright and easy. With its episodic narrative, Alli Haapasalo’s film tells a story of friendship, and of three exhilaratingly headstrong individuals trying to wrest dreams from reality and redefining relationships and sexuality along the way.
The Finnish director and writer was born in Helsinki in 1977. She studied at the Department of Film, Television and Scenography of the School of Art and Design in Helsinki and at the New York University Tisch School of the Arts. In 2016, she made her debut feature-length film with Syysprinssi (Love and Fury). Tytöt tytöt tytöt is her third feature film.