Born in 1970 in Brazil. After ten years as a professional football player, he completed a degree in film studies. Since 2005, he has made a number of films, including Branco Sai, Preto Fica (2014) and Era uma vez Brasília (2017), which premiered at the Locarno Film Festival.
Born in 1986 in Portugal. She studied film and critical media practice at Harvard, where she currently teaches film. As a director, Joana Pimenta is closely affiliated with the Sensory Ethnography Lab. Her short film Um campo de aviação (2016) premiered at Locarno and was shown at numerous international festivals.