Filmed in long, carefully selected shots, Gewalten depicts with merciless consistency a harsh, loveless world that appears to exist beyond time or geographical location. Daniel endures his dashed hopes and the humiliations by his emotionally stunted fellow human beings in a stoic manner, as if he is determined to avoid becoming just like them until the last – even if that means surrendering to raw nature in the end.
Born in Vienna, Austria in 1989, where he attended the Higher Graphical Federal Education and Research Institute from 2004, completing a degree in photography and audiovisual media in 2009. From 2012 to 2017, he took a directing degree at the Filmakademie Baden-Württemberg. He has won several prizes for his work, including the German Short Film Award and the German Cinema New Talents Award at the Filmfest Hof.