The director studied at the IAD Film School in Belgium and then worked as a casting director and assistant director for the French director Jacques Doillon. In 2011, she directed and produced her first feature film, Headfirst, which screened in the ACID section at Cannes and won the main award at the New York First Time Festival. There, she met Martin Scorsese who produced her second feature The Elephant & The Butterfly which premiered at the Tribeca Festival and won the Grand Prize at the Heartland International Film Festival.
The director and writer first studied art in France before taking a master’s degree in film at the École cantonale d’art de Lausanne, graduating in 2014 with her film Jeanne sans arc. Alongside her work on fiction and documentary projects, she is active in various roles in the film, television and advertising industries. Dreaming Walls is her first feature-length documentary.