Gerson Liebl, grandson of a German colonial officer from Togo, has been fighting to get German citizenship and residency permission for the last 30 years. As a last-ditch effort he resorts to a hunger strike. Images of his unwavering persistence in front of the Rotes Rathaus in Berlin are accompanied on the soundtrack by statements, testimonies, clauses from laws, legal texts, political positions, and prevarications—then and now. (Moritz Siebert)
Moritz Siebert, born in Stuttgart, Germany, in 1973, initially studied medicine and cultural anthropology in Berlin before completing studies in documentary filmmaking at the National Film and Television School in the UK. In 2016 his film Les Sauteurs was shown in the Berlinale Forum. Moritz Siebert lives and works as a filmmaker and physician in Berlin.