Ferit Karahan’s finely spun drama illuminates a microcosm marked by poverty and fear. Surrounded by snow and frost, the emotional coldness which prevails between teachers and pupils in this authoritarian educational institution become almost physically tangible.
Born in Muş, Turkey in 1983, he first worked as an assistant director before beginning to make his own short films. His debut feature, The Fall from Heaven, won Best Film at the Antalya Film Festival and Best First Film at the Ankara International Film Festival. Okul Tıraşı is his second feature film.