What is the relationship between “I” and “the others”, ego and environment, subject and context? And how would the constellation change if you could define the rules of the game at will? Writer-director David Schalko, who presented M – Eine Stadt sucht einen Mörder (M – A City Hunts a Murderer) in the 2019 Berlinale Series, explores these philosophical questions in the six-part miniseries Ich und die Anderen. The result is no sober experiment, but an absurd, tragicomic satire with a brilliant ensemble and razor-sharp dialogue that revels in escalation and affirms yet again that you should be careful what you wish for.