This drama is portrayed using extremely minimalist means. Except for the opening scene, all we see is the view from a tropical veranda. At the same time we hear the man having telephone conversations with his son, in which he gradually acknowledges that he is losing his grip on reality. He may have gone to Curaçao, but he never actually arrived. (PolakVanBekkum)
PolakVanBekkum are Esther Polak, born in 1962 in Amsterdam, and Ivar van Bekkum, born in 1965 in Rotterdam. Their work deals with movement and landscape. Over the years, they have developed a cinematographic method for synchronizing audio recordings with mapped routes, thus realizing documentaries based on movement. This allowed them to create films that proceed within projected satellite images from Google Earth. Their films are shown internationally at film festivals.