Born in Buôn Ma Thuột, Vietnam in 1990, he is an alumnus of the Busan International Film Festival’s 2012 Asian Film Academy and the 2016 Berlinale Talents. Traversing the borders between documentary and fiction, his films draw on childhood memories and the history of his Vietnamese homeland. He is currently undertaking research into analogue and new media at Le Fresnoy – Studio national des arts contemporains in France.