Born in London, the UK in 1963, she originally trained in contemporary dance and made videos exploring choreography in everyday life. In 2010, she completed a master’s degree in visual anthropology at Goldsmiths, University of London. In 2016, she was awarded a doctorate for her research on approaches to activating images from colonial archives.