Born in Michigan, USA, he lives in San Francisco. He studied illustration at Columbus College of Art and Design in Ohio and has been at Pixar Animation studios since 2001. As a storyboard artist, he worked on Cars and Toy Story 3. He co-directed the short film Mater and the Ghostlight and made his feature film directing debut in 2013 with Monsters University. As Vice President, Creative at Pixar, he is involved in the key creative decision-making at the studio.