Born in Milan in 1906. In 1942, he completed his debut film Ossessione. Visconti then directed films that contributed to the birth of Italian neorealism. From the 1960s onwards, his film work primarily focused on the world of the upper middle class and the nobility. His films include literary adaptations such as Il Gattopardo and the so-called 'German Trilogy' (La caduta degli dei, Morte a Venezia, Ludwig). Visconti also directed numerous plays and operas. He died in 1976.