Born in Paris, France in 1956, the producer co-founded the Ex Nihilo production company in 1984 and has been a partner in Agat Films & Cie since 1993. He has produced more than 50 films, including L’effet aquatique (The Together Project) by Sólveig Anspach, which was presented at the Directors’ Fortnight in Cannes in 2016 and won the SACD Award, and Les estivants (The Summer House) by Valeria Bruni Tedeschi, which premiered at Venice in 2018. Golda Maria is his directorial debut.
Born in 1988, the documentary filmmaker started his career as a production assistant before working as assistant director on films including Queen of Montreuil by Sólveig Anspach, which was presented at Venice Days in 2012. In the same year, he began directing music videos for the independent label X-Ray Production. Golda Maria is his first feature-length film. His second, Soul Kids, is currently in post-production.