The Stockholm-based artist and animator’s short films have screened at international festivals including the Berlinale, Cannes, Toronto and Sundance, with The Burden so far winning 83 awards including the Swedish Guldbagge for Best Short Film. Alongside her film production work, she is also a sculptor and costume designer who has collaborated with artists such as Fever Ray and David Bowie.