The Canadian director, installation artist, screenwriter and cinematographer was born in 1956 in Winnipeg. He has directed 12 feature films, including The Forbidden Room. He has presented numerous performances of his films around the world with live elements such as an orchestra, sound effects, singing and narration. Since 2011, he has been collaborating with Galen Johnson and Evan Johnson in the filmmaking collective, Development Ltd.