Born in Montreal, Canada in 1979, the director was named Artiste pour la Paix in 2012. She has made several award-winning documentaries including Se souvenir des cendres, which follows the creation of Denis Villeneuve’s Incendies. Her feature films Le ring and Inch’Allah screened in the Berlinale Panorama, where she won the 2013 FIPRESCI Jury award and a Special Mention from the Ecumenical Jury. She has also published several literary works to great critical and public acclaim. She is currently working on the adaptation of Romain Gary’s novel “Chien blanc”.