Lia Hietala and Hannah Reinikainen’s long-term observational documentary spans three years and portrays not only Amber’s transition, but also the friendship with Sebastian. Supporting each other during their transitions, the two are for a long time inseparable. Their friendship breaks apart when they first experience romantic love, yet each remains a presence for the other. The film gives us a glimpse of what it might be like to live on Amber’s utopian island. Possessed of a pop icon-like sense of style, Amber’s social-media-savvy circle of friends celebrates a spectrum of fluid identities and the value of the close ties that can only emerge from this freedom.
Born in Stockholm in 1993. For her first short film, If I Say No, she received a scholarship from the Norwegian Nordnorsk film centre. Min Homosyster screened in the 2017 Generation section and won the Teddy Award for Best Short Film. She is a student of fine art at the University of Arts, Crafts and Design in Stockholm.