Born in Oakland, California in 1982, he studied at the Seoul Institute of the Arts and then at the Korean Academy of Film Arts. He made his feature film debut in 2011 with Bleak Night, a coming-of-age drama which provided a sensitive glimpse into the adolescent psyche and won several awards. Time to Hunt comes nine years after his celebrated debut.