Born in Kiev, Ukraine in 1983 to Russian-Ukrainian parents, she moved to Germany with her family in 1995. After studying history and literature in Berlin, she worked as an assistant director and production assistant on various feature films. Having worked on several short documentaries, Garagenvolk is her first feature-length documentary and her debut film as a director.