After studying politics and economics at Oxford University, he first worked for the manager of ‘The Who’ in Venice. In 1981, he moved to Australia and began producing award-winning documentaries and reports for ABC’s ‘Four Corners’ and ‘Foreign Correspondent’ and SBS’s ‘Dateline’. He teamed up with Bentley Dean to make the documentary Contact which they followed with the four-part docu-series First Footprints about the 50,000 year old history of the Aboriginal Australian people.
In 1997, he was one of the eight candidates in the Race Around the World documentary series broadcast on ABC in Australia. He began as a freelance director and cinematographer before, in 2001, beginning work for the series ‘Dateline’ which was broadcast on the Australian television station SBS. His documentaries, including The President Versus David Hicks, The Siege and A Well-Founded Fear, have won numerous awards.