Premiering in 1994, the film became a milestone in the history of the Forum. After 25 years, it now returns to screens in a digitally restored version.
Born in Pécs, Hungary in 1955. He started studying at the Film and Television Academy in Budapest, after having completed his first feature-length film, Csaladi tüzfészek. In 1981, he was one of the founders of Társulás Filmstúdió. Since its closure in 1985, he has worked as an independent filmmaker. In 2013, he founded the film school film.factory at the Sarajevo School for Science and Technology (SSST).