Born in Berlin, Germany in 1984, while still at school he played electric violin in a heavy metal band and wrote articles for the youth pages of newspapers. After leaving school, he interned on film and TV productions in Germany and abroad before taking up a degree in media studies in Regensburg in 2005. He is co-founder of Fritzzfilm, a production company that focuses on cultural topics. From 2009 to 2018, he studied documentary at the University of Television and Film Munich. Tackling Life is his graduation film. He currently lives in Augsburg and has three children.