Born in Zaporozhye in the former Soviet Union, now Zaporizhzhia in Ukraine, in 1988. He first took a degree in computer science and subsequently graduated from a directing workshop run by Alexander Sokurov. His debut film A Russian Youth screened in the 2019 Berlinale Forum. He lives and works in Saint Petersburg.