Born in India, she grew up in the Middle East and currently lives and works as a writer and director in Auckland and Los Angeles. A maker of both fiction and documentary films, her work has screened at festivals around the world including at Cannes, Sundance, New York, Palm Springs and Melbourne. She is a Berlinale Talents alumna and participated in the Melbourne Accelerator Program. In 2009, she was named ‘New Filmmaker of the Year’ in New Zealand. She is the first New Zealander to have directed an episode of ‘Chef’s Table’.