Joanna Hogg’s semi-autobiographical film is both a personal take on the creative output of upper-middle-class Britain and an incisive exploration of spaces, landscapes, dependent relationships and, not least, the medium of film. Hogg’s contemporary, Tilda Swinton, plays Julie’s generous mother; her daughter, Honor Swinton Byrne, embodies the role of the protagonist, who seems to be losing her grip on life. Until, that is, film comes to the rescue, as a means of expression, reality, therapy and a record of the times.
The screenwriter and director made her feature film debut in 2008 with Unrelated. Starring Tom Hiddleston, the film won the FIPRESCI Prize and the Guardian First Film award. She followed it with Archipelago and Exhibition. The British Film Institute has identified her as ‘one of the foremost directors working in Britain today’.