Lene Berg, born in Oslo, Norway in 1965, studied film at the Dramatiska Institutet (University College of Film, Radio, Television and Theater) in Stockholm. In 1997 she directed the feature film En Kvinnas Huvud (A Woman’s Head) and has since produced mixed-media artworks and installations for galleries, museums, and public spaces as well as a number of short films and two more feature-length films.