As George W. Bush’s running mate, Dick Cheney rose to become one of the most powerful US Vice Presidents of all time, and has had a lasting influence on the world. This extended from his beginnings in the Nixon administration under the later Secretary of Defense, Donald Rumsfeld, to his eight-year tenure in the White House, where he led a quasi shadow government. We see Cheney as an advocate of coal mining, and as one of the masterminds of the post-9/11 wars in Afghanistan and Iraq; but also as a family man and dog lover. And always at his side, his most important adviser: his wife, Lynne.
With subtle humour, Oscar winner Adam McKay has used his own script to create this biopic about the career of a bureaucrat and Washington insider, who for many is the incarnation of the evil, power-hungry politician. Christian Bale, one of Hollywood’s most versatile actors, gained considerable weight for his transformation into the 46th Vice President. His outstanding performance, which has earned him a Golden Globe, is supported by a big-name ensemble. Satirical in tone, the film casts a razor-sharp glance at US politics, drawing a parallel between that era and the current state of the country.