With an activist’s commitment, Isaac Julien takes a look at the sexual and racist dynamics of power from a cultural-historical perspective. Made with the support of the Black Audio Film Collective (1982-1998) in a period under the sway of Thatcherism and the AIDS crisis, the film impressively and poetically explores the topics of imperialism, queer self-determination, lust and death.