Based on the real case of Father Bernard Preynat who in 2016 was charged with sexually assaulting around 70 boys in Lyon, François Ozon portrays the victims as adult men and reveals the lifelong wounds they have sustained. At the same time, the film criticises the church’s silence on paedophilia and asks about its complicity. As of January 2019, Cardinal Philippe Barbarin is standing trial for ‘non-denunciation of sexual aggression’.