Born in Singapore in 1984, he studied animation at the island city-state’s Nanyang Technological University. In his films he animates fantasy worlds in which he explores his gay identity through personal storytelling. He also works as a media artist and was artist-in-residence at the Djerassi Resident Artists Program and co-artist at the Headlands Center for the Arts, both in California, USA.