Together with their protagonist, César Alejandro Jaimes and Juan Pablo Polanco have crafted a debut film full of haunting images and sounds, with a diaphanous aesthetic that gives form to the unseen. The camera glides smoothly and naturally between different worlds and forms of existence, between day and night, moving back and forth from blazing light to all-enveloping darkness. The filmmakers’ gentle gaze combines intimacy and distance at the same time. More than the ritual, they are interested in the faces of its participants, across which flicker suspicion, curiosity and fascination. Just as their own response might be and our own one too. No world is hermetic.
Born in Bogotá, Colombia in 1994. He studied Fine Arts and Film Direction and worked as a cameraman, editor and assistant director on documentary film productions. Lapü is his first feature-length film.