Born in 1976 in Bonn, Germany. After training, among other things, in alternative medicine, travelling and various jobs including that of event manager and artistic assistant to Prof. Marcel Odenbach, from 2004 to 2010 he studied at the Academy of Media Arts Cologne. Since 2011, he has worked as a director and artist as well as being the main carer of his three children. Alongside film projects for ZDF and ARTE, he has also made commercials for companies including Neon and Netcologne and has directed music videos and contributions to art exhibitions.