Born in Falcon Heights, Minnesota, USA in 1962, this filmmaker, film historian and critic took a degree in film studies at the University of Minnesota. She has made several short and long essayistic films which have screened and won awards at international festivals. She has a personal archive of rare LGBT film prints and has also won several awards for her work as a film historian. She is co-founder of the PlanetOut.com online platform and the Queer Brunch at Sundance, and also runs the butch.org website. Alongside her work as a consultant in digital film distribution and marketing, she is currently developing her third feature-length essay film.