Having first studied German, Romance languages and linguistics in Heidelberg, he went on to study directing at the German Film and Television Academy Berlin (DFFB). He has worked as a writer, director, producer and DOP on 14 feature-lengths films, moving between the genres of fiction, essay, music and documentary. He is also a media artist whose work has been exhibited at home and abroad. He is a guest lecturer at the DFFB and the Netherlands Film Academy in Amsterdam.