The filmmaker and producer was born in Sarajevo in the former Yugoslavia in 1983 and is an assistant professor at the University of British Columbia. In 2011, he graduated with a master’s degree in film production from York University where he has also taught. His work, including the short films Woman in Purple and The Fuse: or How I Burned Simon Bolivar, has won numerous awards and screened at international festivals. Krivina, his debut feature film, premiered at Toronto, The Waiting Room at Locarno and his documentary The Stone Speakers in the 2019 Forum.