Born in Bhutan in 1972, he is a journalist and writer who worked for various newspapers in Bhutan before teaching himself filmmaking. His first short film, Girl with a Red Sky (2009) was commissioned by UNICEF. In 2010, he won the Best Screenplay Award at the Bhutan National Film Awards for the film Sem Gi Jurwa. After making a documentary, his third short, The Red Door (2014) premiered at the International Film Festival Rotterdam. The Red Phallus won the Open Doors Grant at the Locarno Film Festival.