In 1970s Haiti, a holiday town near the capital Port-au-Prince is a destination primarily for American female tourists. Two of them have been here before and have eyes on the same young lover, Legba. Now a full-on rivalry for his affections has developed between Ellen, a French professor, and housewife Brenda. At first, the beautiful Caribbean beaches were pure paradise for the sex tourists, but now conflict is in the air. When Legba’s life outside the tourist resort starts to play a role, the violence of the island dictatorship starts to seep into the insular world of the vacationers … Based on short stories by Haitian writer Dany Laferrière, Vers le sud unmasks the rules of post-colonial exploitation between rich, white women from the north and the attractive, young black men of the south. Charlotte Rampling imbues the character of the clear-eyed ringleader of the sex-hungry ladies with enough nuance to evoke sympathy for a woman unapologetically pursuing the fulfilment of her emotional needs.